Meny
Index

Support


 
  Supportregler
  Support ges för nedanstående installation, program samt hårdvara.
 
  Support ges INTE för nedanstående.
 
Typ av support
Livstids support genom E-post eller telefon ingår i licenspriset. E-post besvaras normalt inom 24 timmar. Telefonsupport ges alla dagar mellan kl. 08:00 och 20:00. Telefonnummer: 0709-521048. Vid stora problem kan fjärrstyrning av kundens dator göras för att försöka åtgärda ett ev. fel. Till denna fjärrstyrning används programmet AnyDesk som följer med installationen av FakturaPro.
 
Så här gör du för att använda AnyDesk.
Du kan starta AnyDesk direkt från FakturaPro på fliken "Hjälp.
 
 
Eller från Windows startmeny i mappen "FakturaPro" - "Kör fjärrhjälp".
Nu startar AnyDesk och längst upp till vänster står ett ID-nummer som du måste lämna till supporten som ska fjärrstyra din dator. Efter uträttad supporthjälp stänger du bara AnyDesk och ditt ID kommer att försvinna tills nästa gång du startar programmet. 
 
Skicka databas till support.
Vid databasproblem kan databasen skickas till supporten för undersökning av ev. felaktigheter. Detta kan göras på ett ganska enkelt sätt genom att från fliken "Hjälp" klicka på denna knapp.
 
 
En ruta med bekräftelse visas. Om databasen är stor så kan det ta flera minuter att skicka den och om ditt bredband är långsamt så förlänger detta också tiden. När databasen är skickad så öppnas ditt e-post program och du ombedes att skicka ett mail till supporten för att meddela att databasen är skickad. Den skickade databasen kommer endast att användas för att reda ut problem och felaktigheter och filen kommer efter att problemen är borta förstöras så kundens uppgifter kommer inte att läcka ut till någon obehörig.