Meny
Index

Databasadministration


 
Klicka i menyn enligt nedanstående bild.
 
 
En dialog med inställningar visas.
Klicka på fliken "Databasadministration".
 
Backup.
Klicka på fliken "Backup".
Här kan du ta en backup på hela databasen samt ställa in om du vill att programmet ska ta automatiska backuper.
Du kan välja om programmet ska ta backup vid varje uppstart och/eller om programmet ska ta backup varje timme som det är igång.
Välj först var du vill spara dina backupper genom att klicka på den lilla gula knappen "Välj backupmapp" till höger om den vita textrutan.
 

 
Återställning.
Klicka på fliken "Återställning".
Här kan du återställa din databas från en backup.
 
 

 
Nytt företag/Öppna databas.
Klicka på fliken "Nytt företag/Öppna databas".
Här kan skapa en nytt företag genom att först fylla i alla företagsuppgifterna och sedan klicka på knappen "Skapa nytt företag".
Du kan öppna en annan databas genom att klicka på knappen "Öppna databas" och sedan välja databas i dialogen som visas. Denna funktion kan användas för att öppna samma databas i flera datorer som ligger i ett nätverk.
 

 
Användare.
Klicka på fliken "Användare".
Här kan du lägga in nya användare, ta bort användare, ändra lösenord, ändra rättigheter.
 
Lägga till en ny användare.
 
Byta lösenord.
 
Byta användarnamn.
 
Ändra administratörrättighet.
 
Ändra automatisk inloggning.
 
Ta bort användare.